Vilkår og betingelser
Introduktion
Dette køb er underlagt følgende standardiserede salgsbetingelser for forbrugernes køb af
varer på internettet. For produkter som pergolaer, ildbord og udekøkken som er ordre
produceret er der ingen fortrydelsesret, øvrige produkter som forbrugerkøb via internettet
er hovedsageligt reguleret af aftaleloven, forbrugeraftaleloven, markedsføringsloven,
købeloven, fortrydelsesretten og e-handelsloven, og disse love giver forbrugeren
umistelige rettigheder. Lovene er tilgængelige på www.retsinformation.dk. Betingelserne i
denne aftale skal ikke tolkes som begrænsende for de lovbestemte rettigheder, men
angive parternes vigtigste rettigheder og forpligtelser for handel.
Salgsbetingelserne er udarbejdet og anbefalet af det danske forbrugeragentur. For en
bedre forståelse af disse salgsbetingelser, se det danske forbrugeragenturs vejledning her.
- Aftalen
Aftalen består af disse salgsbetingelser, information leveret i ordreløsningen og eventuelle
særlige aftalte vilkår. I tilfælde af konflikt mellem oplysningerne vil det, der det specifikt er
aftalt mellem parterne, have forrang, så længe det ikke er i strid med obligatorisk
lovgivning.
Aftalen suppleres også med relevante lovbestemmelser, der regulerer køb af varer mellem
virksomheder og forbrugere. - Partene
Sælger er OUTLIVING ApS, Egelyst 37, 7430 Ikast/ Danmark, info@outliving.dk, cvr.
44876299, kaldes herefter sælger / sælger.
Køberen er den forbruger, der foretager ordren, og kaldes herefter køberen / køberen.
- Pris
Den angivne pris for varer og tjenester er den samlede pris, som køberen skal betale.
Denne pris inkluderer alle skatter og ekstra omkostninger. Yderligere omkostninger, som
sælgeren ikke har informeret om inden købet, bærer køberen ikke. - Indgåelse af en aftale
Aftalen er bindende for begge parter, når køberen har sendt sin ordre til sælgeren.
Aftalen er dog ikke bindende, hvis der har været indtastnings- eller skrivefejl i tilbuddet fra
sælgeren i bestillingsløsningen i onlinebutikken eller i købers ordre, og den anden part
indså eller burde have indset, at en sådan fejl eksisterede.
- Betalinger
Alle vores priser er i danske kroner inklusive 25% moms. Vi har ingen skjulte gebyrer eller
gebyrer, og du betaler kun for det, du køber. Vi forbeholder os ret til at foretage trykfejl og
ændre priser og specifikationer uden forvarsel.
Ved køb af ordreproduceret produkter som Pergola, tilkøb til pergola, Ildbord og
udekøkken, trækker vi det fulde beløb ved ordreafgivelse, øvrige varer trækker vi beløbet
ved forsendelse.
Vi tilbyder forskellige sikre betalingsløsninger. Du kan vælge mellem følgende løsninger:
Kortbetaling
Betal sikkert og nemt med dit VISA- eller MasterCard-kort.
Klarna faktura
Varen sendes med en faktura med 14 dages betalingsfrist. Du bliver bedt om at indtaste
dit CPR-nummer, så Klarna kan kontrollere din kredit. Klarna foretager et automatisk
mikroopslag (begrænset informationssøgning), der tager ca. et sekund.
De udstationerer for at verificere de personlige oplysninger og godkende købet. For mere
information se https://klarna.com/no
Klarna konto
Klarna tilbyder delvis betaling. Det betyder, at du kan vælge, hvor meget du vil betale hver
måned. En anden fordel er, at hvis du har købt flere produkter, oprettes en Klarna-konto,
og du modtager kun en faktura for alle dine indkøb. Du bliver bedt om at indtaste dit
personnummer, så Klarna kan kontrollere din kredit. Klarna foretager et automatisk
mikroopslag (begrænset informationssøgning), der tager ca. et sekund. De udstationerer
for at verificere de personlige oplysninger og godkende købet. For mere information se
https://klarna.com/no
Du skal altid angive din registrerede adresse, når du handler med en Klarna-faktura eller
Klarna-konto.
Rabatkoder
Der kan maksimalt bruges en rabatkode pr. køb i vores onlinebutik, medmindre køberen
har en særlig skriftlig aftale med en af vores sælgere.
- Levering
Levering finder sted, når køberen eller hans repræsentant har overtaget sagen.
Hvis leveringstiden ikke er angivet i ordreløsningen, skal sælgeren levere varen til køberen
uden unødig forsinkelse og senest 5-6 uger efter ordren fra kunden. Varen skal leveres til
køberen, medmindre andet er aftalt mellem parterne.
- Risikoen ved varen
Risikoen for varerne overgår til køberen, når han eller hans repræsentant har fået leveret
varerne i overensstemmelse med punkt 6. - Fortrydelsesret
Medmindre aftalen er undtaget fra fortrydelsesretten, (der er ingen fortrydelsesret for
ordreproduceret produkter), kan køberen annullere købet af varen i overensstemmelse
med fortrydelsesloven.
Køberen skal underrette sælgeren om brugen af fortrydelsesretten inden for 14 dage fra
fristen begynder at løbe. Fristen inkluderer alle kalenderdage. Hvis fristen udløber på en
lørdag, helligdag eller højtidsdag, forlænges fristen til nærmeste arbejdsdag.
Afbestillingsfristen betragtes som overholdt, hvis meddelelsen sendes inden udløbet frist.
Køberen har bevisbyrden for, at fortrydelsesretten er udøvet, og meddelelsen skal derfor
ske skriftligt (fortrydelsesret, e-mail eller brev).
Annulleringsperioden begynder at løbe:
Introduktion
Dette køb er underlagt følgende standardiserede salgsbetingelser for forbrugernes køb af varer på internettet. For produkter som pergolaer, ildbord og udekøkken, som er ordreproduceret, er der ingen fortrydelsesret. Øvrige produkter, som forbrugerkøb via internettet, er hovedsageligt reguleret af aftaleloven, forbrugeraftaleloven, markedsføringsloven, købeloven, fortrydelsesretten og e-handelsloven. Disse love giver forbrugeren umistelige rettigheder. Lovene er tilgængelige på www.retsinformation.dk. Betingelserne i denne aftale skal ikke tolkes som begrænsende for de lovbestemte rettigheder, men angive parternes vigtigste rettigheder og forpligtelser for handel.
Salgsbetingelserne er udarbejdet og anbefalet af det danske forbrugeragentur. For en bedre forståelse af disse salgsbetingelser, se det danske forbrugeragenturs vejledning her.
Aftalen
Aftalen består af disse salgsbetingelser, information leveret i ordreløsningen og eventuelle særligt aftalte vilkår. I tilfælde af konflikt mellem oplysningerne vil det, der specifikt er aftalt mellem parterne, have forrang, så længe det ikke er i strid med obligatorisk lovgivning. Aftalen suppleres også med relevante lovbestemmelser, der regulerer køb af varer mellem virksomheder og forbrugere.
Parterne
Sælger: OUTLIVING ApS,
Egelyst 37, 7430 Ikast, Danmark
Email: info@outliving.dk
CVR: 44876299
Herefter kaldet sælger.
Køber:
Den forbruger, der foretager ordren. Herefter kaldet køber.
Pris
Den angivne pris for varer og tjenester er den samlede pris, som køber skal betale. Denne pris inkluderer alle skatter og ekstra omkostninger. Yderligere omkostninger, som sælgeren ikke har informeret om inden købet, bærer køber ikke.
Indgåelse af en aftale
Aftalen er bindende for begge parter, når køber har sendt sin ordre til sælgeren. Aftalen er dog ikke bindende, hvis der har været indtastnings- eller skrivefejl i tilbuddet fra sælgeren i bestillingsløsningen i onlinebutikken eller i købers ordre, og den anden part indså eller burde have indset, at en sådan fejl eksisterede.
Betalinger
Alle vores priser er i danske kroner inklusive 25% moms. Vi har ingen skjulte gebyrer, og du betaler kun for det, du køber. Vi forbeholder os ret til at foretage trykfejl og ændre priser og specifikationer uden forvarsel. Ved køb af ordreproducerede produkter som Pergola, tilkøb til pergola, ildbord og udekøkken, trækker vi det fulde beløb ved ordreafgivelse. For øvrige varer trækker vi beløbet ved forsendelse.
Vi tilbyder forskellige sikre betalingsløsninger. Du kan vælge mellem følgende løsninger:
- Kortbetaling: Betal sikkert og nemt med dit VISA- eller MasterCard-kort.
- Klarna faktura: Varen sendes med en faktura med 14 dages betalingsfrist. For mere information se Klarna.
- Klarna konto: Klarna tilbyder delvis betaling. For mere information se Klarna.
Rabatkoder
Der kan maksimalt bruges en rabatkode pr. køb i vores onlinebutik, medmindre køber har en særlig skriftlig aftale med en af vores sælgere.
Levering
Levering finder sted, når køber eller hans repræsentant har overtaget varen. Hvis leveringstiden ikke er angivet i ordreløsningen, skal sælger levere varen til køber uden unødig forsinkelse og senest 5-6 uger efter ordren fra kunden. Varen skal leveres til køber, medmindre andet er aftalt mellem parterne.
Risikoen ved varen
Risikoen for varerne overgår til køber, når han eller hans repræsentant har fået leveret varerne i overensstemmelse med punktet om levering.
Fortrydelsesret
Medmindre aftalen er undtaget fra fortrydelsesretten, kan køber annullere købet af varen i overensstemmelse med fortrydelsesloven. Køber skal underrette sælger om brugen af fortrydelsesretten inden for 14 dage fra fristen begynder at løbe. Fristen inkluderer alle kalenderdage. Hvis fristen udløber på en lørdag, helligdag eller højtidsdag, forlænges fristen til nærmeste arbejdsdag.
Afbestillingsfristen betragtes som overholdt, hvis meddelelsen sendes inden udløbet frist. Køber har bevisbyrden for, at fortrydelsesretten er udøvet, og meddelelsen skal derfor ske skriftligt (fortrydelsesret, e-mail eller brev).
Forsinkelse og manglende levering – købers rettigheder og frist for indberetning af krav
Hvis sælger ikke leverer varerne eller leverer dem for sent i henhold til aftalen mellem parterne, og dette ikke skyldes køber eller omstændigheder på købers side, kan køber i overensstemmelse med reglerne i kapitel 5 i forbrugerkøbeloven tilbageholde købesummen, kræve opfyldelse, hæve aftalen og/eller kræve erstatning fra sælger.
Opfyldelse
Køber kan opretholde købet og kræve opfyldelse fra sælger. Køber kan dog ikke kræve opfyldelse, hvis der er en hindring, som sælger ikke kan overvinde, eller hvis opfyldelsen vil medføre en så stor ulempe eller pris for sælger, at det er væsentligt uforholdsmæssigt i forhold til købers interesse i, at sælger opfylder. Hvis vanskelighederne bortfalder inden for rimelig tid, kan køber stadig kræve opfyldelse. Køber mister sin ret til at kræve opfyldelse, hvis han eller hun venter urimeligt længe på at fremme kravet.
Ophævelse
Hvis sælger ikke leverer varerne på leveringstidspunktet, skal køber opfordre sælger til at levere inden for en rimelig yderligere frist for opfyldelse. Hvis sælger ikke leverer varen inden for den yderligere frist, kan køber annullere købet. Køber kan dog straks annullere købet, hvis sælger nægter at levere varen. Det samme gælder, hvis levering på det aftalte tidspunkt var afgørende for aftalens indgåelse, eller hvis køber har meddelt sælger om, at leveringstidspunktet er afgørende.
Hvis varen leveres efter en yderligere frist, der er fastsat af forbrugeren, eller efter leveringstidspunktet der var afgørende for indgåelsen af aftalen, skal kravet om annullering fremsættes inden for en rimelig tid, efter at køber blev opmærksom på leveringen.
Køberen kan prøve eller teste varen på en ansvarlig måde for at bestemme varens art,
egenskaber og funktion uden fortrydelsesretten bortfalder. Hvis prøve eller test af varen
går ud over, hvad der er berettiget og nødvendigt, kan køberen være ansvarlig for eventuel
nedsat værdi af varen.
Sælger er forpligtet til at tilbagebetale købsprisen til køberen uden unødig forsinkelse, og
senest 14 dage fra sælger blev underrettet om købers beslutning om at udøve
fortrydelsesretten. Sælger har ret til at tilbageholde betaling, indtil han har modtaget
varerne fra køberen, eller indtil køberen har fremlagt dokumentation for, at varerne er
returneret.
- Forsinkelse og manglende levering – købers rettigheder og frist for
indberetning af krav
Hvis sælgeren ikke leverer varerne eller leverer dem for sent i henhold til aftalen mellem
parterne, og dette ikke skyldes køber eller omstændigheder på købers side, kan køberen i
overensstemmelse med reglerne i kapitel 5 i forbrugerkøbeloven tilbageholde
købesummen, kræve opfyldelse, hæve aftalen og / eller kræve erstatning fra sælgeren.
I tilfælde af et krav om misligholdelse af rettigheder skal meddelelsen af bevismæssige
årsager være skriftlig (f.eks. E-mail).
Opfyldelse
Køberen kan opretholde købet og kræve opfyldelse fra sælgeren. Køberen kan dog ikke
kræve opfyldelse, hvis der er en hindring, som sælgeren ikke kan overvinde, eller hvis
opfyldelsen vil medføre en så stor ulempe eller pris for sælgeren, at det er væsentligt
uforholdsmæssigt i forhold til købers interesse i, at sælgeren opfylder. Hvis
vanskelighederne bortfalde inden for rimelig tid, kan køberen stadig kræve opfyldelse.
Køberen mister sin ret til at kræve opfyldelse, hvis han eller hun venter urimeligt længe på
at fremme kravet.
Ophævelse
Hvis sælgeren ikke leverer varerne på leveringstidspunktet, skal køberen opfordre
sælgeren til at levere inden for en rimelig yderligere frist for opfyldelse. Hvis sælgeren ikke
leverer varen inden for den yderligere frist, kan køberen annullere købet.
Køberen kan dog straks annullere købet, hvis sælgeren nægter at levere varen. Det
samme gælder, hvis levering på det aftalte tidspunkt var afgørende for aftalens indgåelse,
eller hvis køberen har meddelt sælgeren om, at leveringstidspunktet er afgørende.
Hvis varen leveres efter en yderligere frist, der er fastsat af forbrugeren, eller efter
leveringstidspunktet der var afgørende for indgåelsen af aftalen, skal kravet om
annullering fremsættes inden for en rimelig tid, efter at køberen blev opmærksom på
leveringen.